Wstęp na studia jest wolny. Przyjmowani będą kandydaci, którzy we wskazanym terminie dokonają rejestracji oraz złożą właściwe i kompletne dokumenty. Pierwszeństwo w przyjęciu na studia mają Kandydaci posiadający najwyższe wyniki z egzaminu maturalnego/egzaminu dojrzałości z biologii i chemii, a w dalszej kolejności bierze się pod uwagę wynik egzaminu z fizyki lub matematyki i języka obcego. Kandydaci na kierunek Ratownictwo medyczne zobowiązani są przystąpić do testów sprawnościowych organizowanych przez Uczelnię. Od kandydatów wymaga się przebiegnięcia dystansu 500 m dla Pań i 1000 m dla Panów w czasie nie dłuższym niż 5 minut. Test oceniany jest w skali zaliczony/niezaliczony.
Zwolnieni z testów są kandydaci, którzy na świadectwie ukończenie szkoły średniej uzyskali ocenę bardzo dobrą z Wychowania fizycznego.
Informacje dotyczące terminu przeprowadzenia testu sprawnościowego zostaną przesłane kandydatom na maila podanego w zgłoszeniu.
W sytuacjach nieprzewidzianych w opisie rekrutacyjnym decyzję podejmuje Rektor Uczelni.
Rekrutację przeprowadza i decyzję o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia podejmuje Dziekan Wydziału.
Postępowanie kwalifikacyjne polega na sprawdzeniu dokumentów kandydatów pod względem wymagań formalnych, a w miarę zaistniałej potrzeby na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem (decyzje w tej spawie podejmuje Dziekan Wydziału).
Od decyzji Dziekana Wydziału służy odwołanie do Rektora w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.
Decyzję w sprawie przyjęcia na studia podejmuje Rektor po rozpatrzeniu odwołania. Decyzja Rektora jest ostateczna.
Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
Postępowanie rekrutacyjne na studia składa się z następujących elementów:
- rejestracji na studia,
- złożenia dokumentów,
- postępowania kwalifikacyjnego,
- wydania decyzji o przyjęciu na studia.
Rejestracja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej www.wszoz.edu.pl.
W celu rejestracji kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
- wypełnić i zatwierdzić formularz zgłoszeniowy z danymi osobowymi w uczelnianym systemie elektronicznym na stronie internetowej www.wszoz.edu.pl,
- wnieść opłatę rekrutacyjną oraz wpisowe w ustalonej wysokości.
Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi z zastrzeżeniem nieuruchomienia studiów z powodu zbyt małej liczby osób przyjętych.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia składa w biurze rekrutacji następujące dokumenty:
- wydrukowany i podpisany formularz rekrutacyjny
- świadectwo dojrzałości oryginał lub odpis,
- kolorowe zdjęcie o wymiarach 35 × 45 (2 szt.) oraz dodatkowo to samo zdjęcie w wersji elektronicznej o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi,
- orzeczenie lekarza medycyny pracy stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na wybranym kierunku,
- wypis z dowodu osobistego,
- dowód wniesienia opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia.